Marokkó – Marrakech – Tiz n’ Tichka – Toulet – Ait Ben Haddou – Ouarzazate – Skoura – Dades – 2. nap


IMG_2312Marrakech-ből Ouarzazate felé keltünk át az Atlasz-hegységen. A legmagasabb pontja 2260 m. Van fent egy vendéglő, ahol hideg Colát vehettünk. Mire felértünk a hegyek között, rengeteg hajtűkanyar volt, érdemes óvatosan vezetni! Útközben a pihenőknél sok árus van. Általában hegyi kristályokat és mindenféle köveket árulnak potom pénzért. Megélni az állattartásból tudnak ezen a vidéken.

 

IMG_1671

IMG_2368 kasbah

Tolouet felé egy régi Kasbah-t lehet megnézni, ami régen több mint 80 háremhölgy lakhelyéül szolgált. Toulettől kezdődött a világ 10 legszebb útja közé beválasztott „Kasbah-k útja”. Útközben érdemes pár faluban megállni, és egy-egy Kasbah-t megnézni. A leghíresebb az összes közül, Ait Ben Haddou (lásd fent a képen).

kaszba 4 tornyú agyagerődítmény. A legkorábbi kaszbák a 11. században épültek. Szerkezetileg többnyire egy négytornyú, többszintes épületről beszélünk, amely csak kisszámú és lőrésszerű, kisméretű ablakokat nyit a világra. Négyzet alakú, átriumos szerkezetű középpontját négy, az épület síkjából negyed-ötödrészben kiemelkedő tornyok védik és díszítik, melyek felső szintjeiből lőrések nyílnak. Forrás: wikipedia

IMG_2384

Azt hiszem, amit itt kaptak a terepjárók, már azért nem adták volna oda nekünk ha tudják. Találtunk egy folyót. Átementünk benne keresztbe, majd „egy kicsit” hosszában is – hogy összekoszoljuk a járgányokat… Erről lesz a youtube-on film…

 

Egyik feladatunk volt a világhírű filmstúdió megtalálása. 1983-ban épült 650 hektáron.Itt forgatták a Gladiátort, Asterixet, 19877-ben a James Bondot, Oliver Stone rendezésében az Alexandert és még sorolhatnám.

IMG_2400 filmstudio

A stúdiónak van egy külső forgatási helyszíne is, azt is érdemes megnézni. És egy kis csibészkedés belefér útközben, hátsókerék ugye jó arra, hogy körbe körbe nagygázzal forgatva a terepjárót elég nagy port csináljunk… nekünk ablakfelhúzás nélkül sikerült, így beporoztuk rendesen a kocsit. utána már midnegy volt…

Este persze nem értünk be időre a célba. 22 óra lett belőle teljes sötétben. Ez azért gond, mert kint a lámpát nem kapcsolják fel sem a motoron, sem a kocsikon. Néha felvillantják jelezve hogy jönnek, és Allahra bízzák a célbaérést. Amikor egy szürke ruhás motoros jön kivilágítatlanul szemben aszfaltos úton, az olyan, mintha a motor vezető nélkül jönne. Szinte nem látszik a sofőrje. Igazi túlélőgyakorlat nekik.

Szinte midnenki beszéli a franciát. Angolul kevesebben beszélnek, és figyelni kell rájuk, hogy tényleg értik e. Sokszor kiderült, hogy nagyon nem…