Portugália – Lisszabon, 2023 március 3-6

Vonattal érkeztünk Lisszabonba. Az út kicsivel több volt mint 3 óra vonattal. A Tagus-folyó torkolata és az Atlanti-óceán találkozásánál fekszik. Szállásunk az Edwárd park mellett volt. Minden nap egy dombra kellett felmennünk.

Eduardo VII park

Érdemes kiváltani a Lisszabon kártyát, van 3 napos, és a tömegközlekedés megoldódik rögtön, valamint a múzeumokba felmutatva kedvezményeket kapunk. Hanem, akkor azt mondják úgyis. És akkor itt jött a következő szívás. A kártyát meg lehet venni online. Igen ám, de azt utána különböző pontokon lehet érvényesíteni. Persze csak 10-kor nyitnak ezek a helyek… Tehát a reggel már használjuk felejtős. Na és akkor jött a további fekete leves, az első helyen ki volt írva, hogy nincs nyitva. Következő helyre átmentünk, ott sem oldódott meg a probléma, a harmadik helyen sok beszélgetés után végre megkaptuk… 11 óra lett, tehát a modern technika vívmányai amik működnek, itt nem igazán vannak kihasználva. Könyörgöm, létezik okostelefon, a bankkártyát is helyettesíti, repjegyet stb. Lisszabon etéren egyes, leülhet!

Kezdjük a várossal. Dombokra épült, tehát fel le kell menni folyton a csúszós kis macskaköveiken. Mert persze az eső volt, hogy esett…

Itt már az épületek rendben voltak, látszott hogy jutott pénz a felújításokra. A város alapjait még Rómánál is korábban fektették le.

A látnivalók a teljesség igénye nélkül:

Katedrális – a város legrégebbi temploma a 12. századból.

Sé de Lisboa

Szent György vár – a portugál királyok székhelye volt, a panorámáért is érdemes ide ellátogatni.

A kertben sokféle páva sétált közöttünk.
Vár alatti kis utcácskák üzletekkel, kávézókkal.

Santa Justa lift

45 méter magas felvonó 1901-ben épült

28-as villamos

Mivel minden útikönyv és leírás ezt írja, rettentő sokan várnak rá. És pici, nagyon sok ember nem fér el rajta.

Eduardo VII park

Lisszabon második legnagyobb parkja

Utolsó napra hagytuk Lisszabon modern részét és az Ócenáriumot, mivel az időjárás rosszra fordult, jó volt egy fedett programnak. Európa legnagyobb fedett akváriuma. A cápától a csikóhalig, a pingvinektől a vidrákig, fókákig mindenféle állat megtalálható. A trópusi vizek halait is láthatjuk itt.

Vegyesen még teszek ki képeket még kedvcsinálónak terekről, épületekről, bulinegyedről.

És azok a finom tengeri herkentyűk…
Ó az a vaniliás de finom volt… a neve pastel de Belém sütemény

Portói bor, és a sajttal töltött kis kiflijük, tonhalas ízesítéssel. A nevét ha eszembe jut beírom, bocs most nem ugrik be… 🙁

A Szent Jeromos kolostor, Belém, Cascais, Estoril pici vonatozással érhető el, külön blogban írok róluk. Kihagyhatatlan. Egy napba is bezsúfolható, de szólok előre, nagyon fárasztó lesz. Érdemes picit több időt hagyni rá.

Hazafelé Wizzair-rel mentünk. Itt annyira nem ültettek szét minket, csak kicsit. Ja és a harmadik hibát is elkövettük, kiderült itt nem lehetett volna a gurulós bőröndöt felvinni a fedélzetre, fel kellett volna adni. Persze erre már amikor teljesen bent voltunk a reptér várótermében jöttünk rá. Ó de potom 37 euróért és egy gyorsan kiállított számláért el is nézték ezt a kis kellemetlenséget. Persze gondolom a 37 eurótól mindjárt nem lett olyan nehéz a csomagunk… vagy mégis mivel ugyanazon a repülőn ment, a súlya persze ugyanaz fent, mintha feladtuk volna, tehát a repcsi nem fogyaszt emiatt sem kevesebbet sem többet. Tehát ez is egyfajta pénzszerzési trükk részükről. Biztos egy év alatt van egy statisztikájuk, hogy mennyien követik el ezt a hibát, és mennyit hoz a konyhára… Ja és a gép késve indult el. Tehát egyik kutya, másik eb… inkább ne kérdezzétek melyiket javaslom!

Az út mindenesetre fantasztikus volt, tervezem a következőt, vannak ötleteim.