Észak-Olaszország és Svájc – 2. és 3. nap Comó és Lugano

Reggel a csomagjainkat a szálláshelyen hagytuk, majd nekivágtunk Comó nevezetességeinek. Mivel este későn értünk ide, bevallom annyi erőnk volt hogy vacsorázzunk, és alig vártuk a zuhanyozást és az alvást. A szálláshely kiválasztásánál fő szempont volt, hogy közel legyen a kikötő. Mert ugye hajóval érkeztünk. Reggeli után elmentünk a felvonóhoz. Lehet érdemes lett volna kiállni a sort (rengetegen voltak), mert a Brunate-hegyről felérve csodaszép kilátás nyílik az öbölre és a városra. Ehelyett inkább végigsétáltuk a tópartot, volt némi fürdés is (a táblát amin egy úszó ember volt áthúzva nem tudtuk értelmezni…)

Látnivalók:

Tempio Voltiano – Tudományos múzeum

Villa Gallia
A XV. században épült csodálatos villa a Borgovico utcai villasor legrégibb épülete.

Villa Parravicini Revel

Villa Olmo

Alessandro Volta szobor
A város szülötte (1745-1825) olasz fizikus, az elektromos áram elméletének kidolgozója. Tudod, a galvánelem…

Cattedrale di Santa Maria Assunta – a székesegyház a város egyik jelképe

Basilica di San Fedele

és még sorolhatnám a nevezetességeket… Nekem nagoyn tetszett a hely hangulata. Kis utcáktól a terekig, a kisebb csónakkikötőtől a hajóállomásig és az elmaradhatatlan üzletekig minden megtalálható volt itt.

Erről a részről a video itt tekinthető meg: https://www.youtube.com/watch?v=ETmJV7OFRmE&t=84s

Comóból vonattal mentünk tovább. Kiderült négy vasútállomás is van, és ugye nem mindegy melyikből indulunk Lugano felé.

Az út nem volt egy óra.

Lugánóban két napot maradtunk, muszáj volt kicsit pihenni is. Erről a heylről már egy volt barátomtól hallottam, itt élt egy hosszabb ideig. Azt hiszem megértem miért csillogott a szeme amikor mesélt róla. Itt van minden. Csodafinom fagyi… képzeljétek el, hogy mennyire tökélyre lehet fejleszteni egy terméket, ha azt már 1871 óta árulják itt… hihetetlen. És az eladók kedvesek, mosolygósak türelmesek, és ahogy átadják a fagyit tudják, hogy nagy boldogságot okoznak vele.

És megtaláltam egyik kedvenc ruhamárkám üzletét is itt…

Bevallom a képeket nézegetve alig tudom eldönteni mit is válasszak hogy ti is láthassátok, átérezhessétek a helyet.

Az alsó két képhez annyi lenne a megjegyzésem, hogy itt a kikötőnél lehet fürdeni, érdemes kicsit beljebb menni, mert a hegyről lejövő patak vize azért elég hideg, viszont odébb már teljesen jó volt. A nap annyira sütött, hogy le is égtem kicsit. A kiülős rész előtt pedig végig bodegák vannak mindenféle finom ételekkel, italokkal.

És persze a gazdagság jelképei a csodaautók itt sem maradhatnak el. Volt itt minden, a McLarentől a különböző Ferrarikig, csak ki kell ülni egy étterembe a tópartra, és jönnek, mintha autókiállítás lenne 🙂

Erről a részről a video itt tekinthető meg: https://www.youtube.com/watch?v=FGCfYJwQpxs

Az a saját szabályom, hogy kétszer nem megyek ugyanoda vissza. Van pár kivétel, Trogir, Bangkok és azt hiszem most ez is felkerülhet a listámra…

Két nap után reggel indultunk tovább Zermattra vonattal… de ezt a következő cikkemben írom meg.